Γενικά
Δημοτικό 6-12 ετών
Αγωγή και γνώση!
Μέσα από τη μακρόχρονη λειτουργία του σχολείου, η πείρα μάς δίδαξε ότι οφείλουμε:
- να διαμορφώνουμε τον χαρακτήρα των παιδιών.
- να δίνουμε τα απαραίτητα γνωστικά εφόδια, ώστε να τα παρουσιάζουμε κατάλληλα για το Γυμνάσιο.
- να γνωρίζουμε και να κατανοούμε την εικόνα κάθε μαθητή και να την παρουσιάζουμε τεκμηριωμένα στους γονείς.
- να αντιμετωπίζουμε έγκαιρα κάθε μαθησιακή δυσκολία ή αδυναμία του μαθητή.
- να ενθαρρύνουμε τα καλλιτεχνικά, πνευματικά, αθλητικά ενδιαφέροντα του παιδιού.
Τα χαρακτηριστικά του μαθητή μας
Η όλη προσπάθεια του σχολείου επιδιώκει να συγκροτήσει μαθητές που:
- να αγαπούν το σχολείο. Το σχολείο για κάθε μαθητή πρέπει να είναι χώρος χαράς - κατανόησης - δημιουργικότητας.
- να γνωρίζουν τον εαυτό τους. Κάθε παιδί πρέπει ν'αναγνωρίζει τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά του.
- να γνωρίζουν τον άλλο. Να γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες, τις ανάγκες του άλλου παιδιού και να έχουν πλήρη συναισθηματική ανταπόκριση.
- να κοινωνικοποιούνται μέσα από την ομαδική εργασία, το ομαδικό παιχνίδι, τη συλλογική προσπάθεια και την οργάνωση της σχολικής ζωής.
- να προσπαθούν. Να μελετούν, να κατανοούν, να κρίνουν, να παρουσιάζουν.
- να σέβονται, καταλαβαίνοντας ότι σεβασμός είναι η αποδοχή και η αναγνώριση του άλλου.
- να είναι ευγενείς στις σκέψεις, στα λόγια, στα έργα.
- να αναπτύσσουν τις δεξιότητές τους, τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους.
- να ευαισθητοποιηθούν στα οικολογικά προβλήματα.
- να συναντήσουν την πατρίδα τους, στην παράδοση, στη γλώσσα, στο βίωμα, στην αισθητική.
Η επιτυχία της διδακτικής μας προσπάθειας
Η επιτυχία της διδακτικής μας προσπάθειας εξασφαλίζεται και πραγματοποιείται μέσα από:
- την αξιοποίηση της πολύχρονης πείρας μας.
- το εξαιρετικά καταρτισμένο και ενημερωμένο εκπαιδευτικό προσωπικό (συνεχής παρακολούθηση εκπαιδευτικών σεμιναρίων).
- την εφαρμογή του αναλυτικού προγράμματος, διανθισμένου με τις εκδόσεις βιβλίων και φυλλαδίων.
- την παρακολούθηση πειραμάτων στα εργαστήρια φυσικής, χημείας, βιολογίας του σχολικού συγκροτήματος.
Θεωρείται σημαντικό να αναφερθεί ότι στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού γίνεται χρήση μοντεσοριανού εκπαιδευτικού υλικού στα μαθηματικά.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ολοκληρώνεται με δράσεις, όπως:
- επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, που πλαισιώνουν τα εκπαιδευτικά προγράμματα.
- εκδρομές σε αθλητικούς, πολιτιστικούς, παραγωγικούς χώρους .
- παρακολούθηση θεατρικών, κινηματογραφικών, εκπαιδευτικών προβολών και γνωριμία με τα τεχνολογικά επιτεύγματα.
- συναντήσεις με καταξιωμένους συγγραφείς, καλλιτέχνες και επιστήμονες, για την ενίσχυση της αγάπης του βιβλίου, της αισθητικής και της εξοικείωσης με επιστημονικά θέματα.
Θεωρούμε, επίσης, πάρα πολύ σημαντική την εξατομίκευση της εκπαίδευσης - εφόσον απαιτείται - για να καλύψει τις ανάγκες μαθητών με ιδιαίτερες ικανότητες. Η εξατομικευμένη εκπαίδευση παρέχεται μέσα στο ημερήσιο πρόγραμμα και, αν απαιτηθεί επιπλέον, και μετά το πέρας των μαθημάτων (κατόπιν συνεννόησης με τους γονείς).
Το σχολείο επίσης έχει τη δυνατότητα συναισθηματικής στήριξης των μαθητών, όπου απαιτείται, μέσω ειδικών συμβούλων και μαθημάτων.