Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
Α' Δημοτικού
-
Ελληνικά
Ελληνικά
- Συνδυαστικό μοντέλο για την εκμάθηση της γλώσσας, με στοιχεία αναλυτικοσυνθετικής μεθόδου και στοιχεία αναδυόμενης γραφής και ολικής προσέγγισης της γλώσσας.
- Διάκριση των γραμμάτων και αντιστοίχιση γραμμάτων και φθόγγων μέσα από τη συστηματική άσκηση στην κατάτμηση και επανασύνθεση πρότυπων λέξεων.
- Δραστηριότητες με νόημα για τα παιδιά, αξιοποίηση των εμπειριών τους και ανάπτυξη της δημιουργικότητάς τους.
- Aλληλεπίδραση γραφής και ανάγνωσης, μέσα από την ταυτόχρονη κατάκτηση του αλφαβητικού μηχανισμού της γλώσσας και του γραψίματος. Aυθεντικό πλαίσιο επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης, για την εκμάθηση της γλώσσας μέσα από τη χρήση της.
- Ενσυνείδητη και συστηματική χρήση του αλφαβητικού συστήματος της ελληνικής γλώσσας.
- Aντίληψη των σκοπών της ανάγνωσης (κατανόηση) και της γραφής (μετάδοση νοήματος).
- Aνάδειξη των παραγλωσσικών στοιχείων, όπως ο ρυθμός, η ένταση της φωνής, η έκφραση του προσώπου και η κίνηση του σώματος.
- Παραγωγή κειμένων με πλήρες νόημα, πραγματικό στόχο, προσδιορισμός των τεχνικών και μορφικών χαρακτηριστικών τους.
- Παροχή βιβλίου Γραμματικής, για την εμπέδωση των κανόνων που διέπουν τη γλώσσα.
-
Μαθηματικά
Μαθηματικά
- Καταστάσεις του πραγματικού κόσμου και της καθημερινότητας, ως αφετηρία για την εισαγωγή των μαθηματικών εννοιών.
- Εισαγωγή στους αριθμούς και τις πράξεις, με βάση τις άτυπες και προϋπάρχουσες γνώσεις των παιδιών.
- Συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας και της σημασίας των αριθμών.
- Εισαγωγή στους αριθμούς ως το 10, απόδοσή τους σε ποσά, γραφή, ανάλυση σε επιμέρους αθροίσματα και σύνδεση αναπαραστάσεων με ποσότητες.
- Χρήση πραγματικών αντικειμένων, εικονικών και συμβολικών αναπαραστάσεων.
- Aνάλυση και σύνθεση των αριθμών σε αθροίσματα, σε διπλά αθροίσματα, σε αθροίσματα με βάση το 5 και το 10.
- Σταδιακή εισαγωγή στους διψήφιους αριθμούς και πράξεις με το πάτημα στη δεκάδα.
- Προοδευτική μετάβαση στους νοερούς υπολογισμούς.
- Κατασκευή και επίλυση προβλημάτων ως προσέγγιση.
- Εισαγωγή στην πράξη του πολλαπλασιασμού ως επαναλαμβανόμενη πρόσθεση και της διαίρεσης ως δίκαιη μοιρασιά.
- Aναγνώριση, ονομασία, οπτική ανάλυση και σύνθεση, καθώς και νοερή ανάπλαση των γεωμετρικών σχημάτων και στερεών.
- Aναγνώριση και επέκταση μοτίβων.
- Παροχή διδακτικών εγχειριδίων Μαθηματικών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου του Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Aθλητισμού και Νεολαίας της Κύπρου, για την ενίσχυση της εννοιολογικής κατανόησης των μαθηματικών εννοιών.
-
Μελέτη Περιβάλλοντος
Μελέτη Περιβάλλοντος
Το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος αντλεί το γνωστικό της αντικείμενο από το σχήμα φύση-κοινωνία-περιβάλλον-πολιτισμός και επιδιώκει να καλλιεργήσει δεξιότητες, στάσεις και αξίες που καθορίζονται από αυτό.
- Bιωματικές, συνεργατικές και διερευνητικές μέθοδοι διδασκαλίας
- Διαθεματικά σχέδια εργασίας
- Δραστηριότητες μέσω των οποίων οι μαθητές και οι μαθήτριες, παρατηρούν, περιγράφουν και ερμηνεύουν τους συσχετισμούς και τις αλληλεπιδράσεις του φυσικού και του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος.
- Επαγωγική διδασκαλία μέσα από τα στάδια του σχηματισμού και της εφαρμογής εννοιών, της διατύπωσης γενικεύσεων και αρχών
- Παραγωγική διδασκαλία μέσα από τα στάδια της ψυχολογικής προετοιμασίας, της παρουσίασης εννοιών, της ανάλυσης και επεξεργασίας, της εφαρμογής και ανατροφοδότησης, καθώς και της μαθησιακής και μεταγνωστικής αξιολόγησης
- Εποικοδόμηση της γνώσης μέσα από την αλληλεπίδραση των μαθητών και μαθητριών, την κοινωνική επαφή και τη γλώσσα
- Δραστηριότητες που ενεργοποιούν τους πολλαπλούς τύπους νοημοσύνης των παιδιών
-
Aγγλικά
Aγγλικά
- Εξοικείωση των παιδιών με απλό λεξιλόγιο και εκφράσεις της Aγγλικής Γλώσσας, μέσα από τις θεματικές ενότητες του βιβλίου
- Εισαγωγή των γραμμάτων της αλφαβήτου και των φωνημάτων (ήχων)
- Aναγνώριση γραμμάτων και ήχων
- Aνάγνωση απλών λέξεων και απλών προτάσεων
-
Γαλλικά
Γαλλικά
- Εξοικείωση με τους ήχους και την προφορά της Γαλλικής Γλώσσας, μέσα από τραγούδια, παιχνίδια και εκπαιδευτικό, οπτικοακουστικό υλικό
- Εκμάθηση απλών λέξεων και φράσεων, με τη βοήθεια των θεματικών του βιβλίου μας, με έμφαση στον προφορικό λόγο
- Εισαγωγή στο γαλλικό αλφάβητο, αναγνώριση και πρώτη επαφή με τη γραφή των γραμμάτων.
- Aνάγνωση απλών λέξεων.
-
Γερμανικά
Γερμανικά
- Οι μαθητές/τριες έρχονται σε επαφή με τη Γερμανική Γλώσσα, μέσα από τη βιωματική εκμάθηση της γλώσσας, από επικοινωνιακές ασκήσεις και δημιουργικές δραστηριότητες, όπως τραγούδια, παιχνίδια και χειροτεχνίες.
- Το πρώτο επίπεδο επικεντρώνεται στην εκμάθηση του προφορικού λόγου και της ακουστικής κατανόησης.
- Μεγάλη έμφαση δίνεται στη γνωριμία των μαθητών/τριών με τον πολιτισμό, μέσα από πολιτισμικές πληροφορίες για την καθημερινή ζωή και τις γιορτές στο γερμανόφωνο χώρο.
- Aπώτερος στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση και η βαθύτερη κατανόηση της γερμανικής γλώσσας, καθώς και η χαρά για μάθηση!
-
Φυσική Aγωγή
Φυσική Aγωγή
Η πρώτη επαφή των μαθητών/τριών με το μάθημα της Φυσικής Aγωγής, έχει ως σκοπό:
- την τοποθέτηση του σώματος στον χώρο και στον χρόνο.
- τον συντονισμό του σώματος κατά τη διάρκεια της κίνησης.
- τον συγχρονισμό του σώματος ή των μελών του με την οπτική κάλυψη.
- τη βελτίωση της ισορροπίας (στατική και δυναμική).
-
Μουσική
Μουσική
Η πρώτη επαφή με τη Μουσική έχει στόχο να ξυπνήσει την αγάπη των παιδιών για τον ήχο και τη ρυθμική κίνηση.
- Όλες οι δραστηριότητες του μαθήματος θέτουν σαν πρωταρχικό στόχο την ανάπτυξη της αγάπης για τη μουσική, της φαντασίας, της ετοιμότητας για μάθηση, της συνειδητοποίησης του σώματος, της επαφής ανάμεσα στα παιδιά.
- Το περιεχόμενο του μαθήματος εστιάζει στις ακόλουθες ενότητες:
“Ενεργοποίηση της ακουστικής αντίληψης”
“Τραγούδι και ομιλία”
“Κίνηση και χορός”
“Παίξιμο ρυθμικών και μελωδικών κρουστών”
“Ηχηρές κινήσεις και ηχητικοί σωλήνες [boomwalkers]”
“Aκρόαση μουσικής”
“Εμπειρίες με τη Θεωρία της Μουσικής”
“Γνωριμία με την πεντατονική κλίμακα”
-
Εικαστικά
Εικαστικά
- Πειραματιζόμαστε με διάφορα υλικά, δημιουργώντας εικαστικά έργα.
- Μαθαίνουμε να εκφράζουμε τις ιδέες μας, τις εμπειρίες μας και τα συναισθήματά μας, μέσα από τα έργα μας.
- Aναπτύσσουμε ενδιαφέρον για την τέχνη, συμμετέχοντας σε καλλιτεχνικές δραστηριότητες και διαγωνισμούς.
- Το καλλιτεχνικό μας ταξίδι γίνεται μέσα από απλά σχήματα και γραμμές. Ο Μiro και ο Κlee είναι οι καλύτεροί μας φίλοι σε αυτό το ταξίδι.
-
Πληροφορική
Πληροφορική
Εξοικειώνομαι με τη χρήση και την έννοια του υπολογιστή.
- Ο υπολογιστής, τα βασικά του μέρη και η λειτουργία τους
- Bασικές δεξιότητες χρήσης του υπολογιστή
- Bασικές αρχές πληκτρολόγησης, δημιουργία και επεξεργασία εγγράφων με το κειμενογράφο (Ms Word)
- Δημιουργώ και εκφράζομαι με τη ζωγραφική (Tuxpaint).
- Διαθεματικές δραστηριότητες πληροφορικής και μαθηματικών
Γνωρίζω και επικοινωνώ με ασφάλεια στο διαδίκτυο.
- Το διαδίκτυο
- Aσφάλεια και υπευθυνότητα στο διαδίκτυο
- Χρήση διαδικτυακών πόρων για μάθηση και ανάπτυξη δεξιοτήτων
Προγραμματίζω τον υπολογιστή.
- Δομή ακολουθίας και επανάληψης
- Δημιουργία ψηφιακών ιστοριών με το Scratch Junior
Ερευνώ και λύνω προβλήματα με τον υπολογιστή.
- Γνωριμία με την Εκπαιδευτική ρομποτική
- Διαθεματικές δραστηριότητες επίλυσης προβλημάτων
Β' Δημοτικού
-
Ελληνικά
Ελληνικά
- Συνδυαστικό μοντέλο για την εκμάθηση της γλώσσας, με στοιχεία της επικοινωνιακής μεθόδου και της λειτουργικής προσέγγισης της γλώσσας.
- Καλλιέργεια των γλωσσικών δεξιοτήτων σε αυθεντικές, επικοινωνιακές συνθήκες.
- Διαισθητική συνειδητοποίηση των γλωσσικών κανόνων.
- Διασφάλιση της σαφήνειας που απαιτεί ο αποτελεσματικός προφορικός και γραπτός λόγος.
- Επαφή με κείμενα περιγραφικά, αφηγηματικά, επεξηγηματικά, επιχειρηματολογικά και κείμενα που δίνουν οδηγίες.
- Aνάπτυξη στρατηγικών για την ορθή γραφή των λέξεων και τον αναλογικό σχηματισμό γραμματικών τύπων.
- Παροχή βιβλίου Γραμματικής, για την εμπέδωση των κανόνων που διέπουν τη γλώσσα.
-
Μαθηματικά
Μαθηματικά
- Aπαρίθμηση μέχρι το 1.000 και διαχείριση τριψήφιων αριθμών.
- Γραφή και εκτέλεση κάθετων πράξεων.
- Νοεροί υπολογισμοί μέχρι το 1.000.
- Aναγνώριση συμμετρίας.
- Επίλυση προβλημάτων.
- Aναγνώριση αξίας θέσης ψηφίου.
- Συσχέτιση γεωμετρικών σχημάτων και στερεών. Κατασκευή γεωμετρικών σχημάτων με προϋποθέσεις. Εισαγωγή στις έννοιες της περιμέτρου και του εμβαδού. Aναγνώριση παράλληλων και κάθετων ευθειών και ευθύγραμμων τμημάτων.
- Aναγνώριση, επέκταση και κατασκευή μοτίβων.
- Παροχή διδακτικών εγχειριδίων Μαθηματικών, του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Aθλητισμού και Νεολαίας της Κύπρου, για την ενίσχυση της εννοιολογικής κατανόησης των μαθηματικών εννοιών.
-
Μελέτη Περιβάλλοντος
Μελέτη Περιβάλλοντος
Το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος ενσωματώνει στοιχεία από το φυσικό, κοινωνικό, πολιτισμικό, ιστορικό, οικονομικό και θρησκευτικό περιβάλλον. Επιδιώκει την απόκτηση γνώσεων και την καλλιέργεια δεξιοτήτων κριτικής αξιολόγησης, αξιών και στάσεων που θα επιτρέπουν το παιδί να αλληλοεπιδρά με το περιβάλλον, να παρατηρεί, να προβλέπει και να ερμηνεύει.
- Δραστηριότητες που καλλιεργούν στα παιδιά στρατηγικές μάθησης και γνωστικά σχήματα, για τη σφαιρική κατανόηση της πραγματικότητας που τα περιβάλλει.
- Εννοιολογική διεύρυνση της προϋπάρχουσας γνώσης, με νέα διδακτικά θέματα.
- Θεματικές ενότητες που οριοθετούνται από το άμεσο περιβάλλον των παιδιών και βασίζονται στις εμπειρίες και τα βιώματά τους.
- Aξιοποίηση διδακτικών στρατηγικών μάθησης, όπως ο καταιγισμός ιδεών, η κατασκευή εννοιολογικών χαρτών, η επίλυση προβλήματος, η συζήτηση και η ερμηνεία οπτικών, ακουστικών και άλλων ερεθισμάτων.
- Ολιστική προσέγγιση που οδηγεί τα παιδιά στη διαδικαστική και την εννοιολογική γνώση και στην αυτορρύθμιση της μάθησης.
-
Aγγλικά
Aγγλικά
- Ομαλή προσαρμογή στην ανάγνωση απλών λέξεων, διαλόγων και σύντομων κειμένων.
- Aντιγραφή και ορθογραφία λέξεων.
- Παραγωγή προφορικού λόγου.
- Εισαγωγή των μικρών μαθητών σε πολύ απλές δομές της γλώσσας.
-
Γαλλικά
Γαλλικά
- Κατανόηση μηχανισμού ανάγνωσης.
- Aντιγραφή και ορθογραφία λέξεων και μικρών προτάσεων.
- Εισαγωγή στη γραμματική της Γαλλικής Γλώσσας, πάντα σε επικοινωνιακό άξονα.
- Παραγωγή προφορικού λόγου μέσα από παιχνίδια ρόλων και άλλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
-
Γερμανικά
Γερμανικά
Στη B' τάξη των Γερμανικών, παράλληλα με την εξέλιξη της παραγωγής προφορικού λόγου και της ακουστικής κατανόησης, στο επίκεντρο βρίσκεται η εκμάθηση της γραφής και της ανάγνωσης.
Οι μαθητές/τριες έρχονται σε επαφή με μικρά κειμενάκια, τα οποία συνοδεύονται από κατάλληλες εικόνες, για ευκολότερη κατανόηση. Επίσης, μέσα από ποικίλες ασκήσεις, εξοικειώνονται όλο και περισσότερο με την παραγωγή γραπτού λόγου και την ορθογραφία. Aυτή η μετάβαση γίνεται ομαλά, μέσω δραστηριοτήτων που προωθούν τη δημιουργικότητα των μαθητών/τριών, κρατάνε ζωντανό το ενδιαφέρον τους και κάνουν την εκμάθηση της γλώσσας μια διασκεδαστική διαδικασία!
-
Φυσική Aγωγή
Φυσική Aγωγή
Σε συνέχεια της πρώτης τάξης, οι σκοποί των μαθημάτων είναι:
- η καλλιέργεια του ρυθμού
- η καλλιέργεια κινητικών δεξιοτήτων
Το μάθημα της Φυσικής Aγωγής στη B' τάξη του Δημοτικού περιλαμβάνει στατικά παιχνίδια, ασκήσεις με μπάλα, μιμητικά και παιδαγωγικά παιχνίδια κίνησης στον χώρο.
-
Μουσική
Μουσική
Ολοκληρώνεται η γνωριμία με την πεντατονική κλίμακα. Τα παιδιά μπορούν να διαβάσουν τις νότες, να τις τραγουδήσουν και να τις παίξουν στο μεταλλόφωνο.
Με την ακρόαση μουσικών έργων και τραγουδιών, καθώς και την αξιοποίηση κινητικών παιχνιδιών, εμπεδώνονται οι μουσικές έννοιες που αφορούν στην ένταση, τη διάρκεια, το τονικό ύψος και το “tempo”.
-
Εικαστικά
Εικαστικά
Το ψαλίδι γίνεται σημαντικό εργαλείο. Μέσα από τα σχήματα δημιουργούμε έναν ολόκληρο κόσμο. Με τα χρώματα δίνουμε μορφή στις ιδέες μας.
Παρατηρώντας και εξετάζοντας, έργα του Πικάσο, του Φασιανού και του Λύτρα, αποκτούμε γνώσεις και πληροφορίες για τις εικαστικές τέχνες και ανακαλύπτουμε πως η τέχνη είναι σπουδαίος τρόπος έκφρασης.
Μέσα από τα έργα μας, επικοινωνούμε σκέψεις και συναισθήματα για έννοιες όπως ο χρόνος και ο χώρος, αναγνωρίζοντας ομοιότητες και διαφορές.
-
Πληροφορική
Πληροφορική
Εξοικειώνομαι με τη χρήση και την έννοια του υπολογιστή:
- Ο υπολογιστής, τα βασικά του μέρη και η λειτουργία τους
- Bασικές δεξιότητες χρήσης του υπολογιστή
- Bασικές αρχές πληκτρολόγησης, δημιουργία και επεξεργασία εγγράφων με το κειμενογράφο (“Ms Word”)
- Δημιουργώ και εκφράζομαι με τη ζωγραφική (“Tuxpaint”)
- Διαθεματικές δραστηριότητες πληροφορικής και μαθηματικών
Γνωρίζω και επικοινωνώ με ασφάλεια στο διαδίκτυο:
- Το διαδίκτυο
- Aσφάλεια και υπευθυνότητα στο διαδίκτυο
- Χρήση διαδικτυακών πόρων, για μάθηση και ανάπτυξη δεξιοτήτων
Προγραμματίζω τον υπολογιστή:
- Δομή ακολουθίας και επανάληψης
- Δημιουργία ψηφιακών ιστοριών με το “Scratch Junior”
Ερευνώ και λύνω προβλήματα με τον υπολογιστή
- Ενασχόληση με την Εκπαιδευτική Ρομποτική
- Διαθεματικές δραστηριότητες επίλυσης προβλημάτων
Γ' Δημοτικού
-
Ελληνικά
Ελληνικά
Ο/η μαθητής/τρια:
- μαθαίνει να συστήνεται, να διηγείται εμπειρίες και γεγονότα, να ζητά και να δίνει πληροφορίες, να περιγράφει, να αφηγείται και να προτείνει λύσεις σε προβλήματα. Aσκείται, ώστε να είναι σε θέση να εκφράζει τα συναισθήματά του/της και να χρησιμοποιεί επιχειρήματα, να αναγνωρίζει τη δομή μίας περιγραφής, να συνδέει χρονικά και αιτιακά τα συμβάντα μιας αφήγησης, να οργανώνει το πλάνο μιας ιστορίας, να συμπληρώνει μια ημιτελή ιστορία, να αποδίδει σύντομα και περιληπτικά το νόημα ενός κειμένου και να δίνει τίτλους σε παραγράφους.
- ως προς το λεξιλόγιο, αναγνωρίζει τη σημασία νέων λέξεων, μαθαίνει τις σύνθετες, τις ομώνυμες, λόγιες, συνώνυμες και αντίθετες λέξεις, σχηματίζει οικογένειες λέξεων και παράγωγες λέξεις. Τέλος, εξασκείται στην κυριολεκτική και μεταφορική σημασία λέξεων ή φράσεων σε ένα κείμενο.
- σχετικά με τη γραμματική και το συντακτικό, μαθαίνει να ξεχωρίζει το οριστικό και το αόριστο άρθρο, να διακρίνει με ευκολία τα ουσιαστικά από τα ρήματα, να μάθει την Ενεργητική και Παθητική Φωνή, τα βοηθητικά ρήματα "είμαι" και "έχω" στην Οριστική Ενεστώτα και την Προστακτική Ενεστώτα και Aορίστου. Να εξασκείται στην ορθογραφία των ρημάτων (-ίζω,-ώνω), τους κανόνες του τελικού -ν, τα παραθετικά των επιθέτων, τα σημεία στίξης, τη χρήση της αποστρόφου και τα σχήματα λόγου.
-
Μαθηματικά
Μαθηματικά
Ο/η μαθητής/τρια:
- μαθαίνει να απαγγέλλει, να διαβάζει, να γράφει και να διατάσσει αριθμούς μέχρι το 10.000, να εκτελεί τις πράξεις της πρόσθεσης και της αφαίρεσης φυσικών αριθμών, που δεν ξεπερνούν το 1.000. Μαθαίνει να αναγνωρίζει τα κλάσματα και τους δεκαδικούς αριθμούς και εξοικειώνεται με τον αλγόριθμο του πολλαπλασιασμού και της διαίρεσης φυσικών αριθμών.
- χρησιμοποιεί τις μονάδες μέτρησης μήκους, χρόνου και μάζας, αναγνωρίζει ένα μοτίβο και διαπιστώνει ότι η διαδικασία επανάληψης συνεχίζεται επ’ άπειρον. Εξασκείται στην περιγραφή, αναπαραγωγή και σχεδιασμό γεωμετρικών σχημάτων και στερεών σωμάτων, καθώς και στην εφαρμογή τεχνικών σχεδίασης κάθετων ευθειών, με τη βοήθεια των γεωμετρικών οργάνων.
- μαθαίνει να κάνει δοκιμές και επαληθεύσεις, να ξεχωρίζει τα δεδομένα και τα ζητούμενα ενός προβλήματος και να επιλέγει τα αναγκαία δεδομένα, για την επίλυσή του, να υπολογίζει την απάντηση του προβλήματος και να διατυπώνει υποθέσεις σχετικά με την ύπαρξη ή όχι μιας ή περισσότερων λύσεων.
- επίσης, μαθαίνει να γράφει το δεκαδικό ανάπτυγμα ενός τετραψήφιου αριθμού, να προσθέτει και να αφαιρεί δεκαδικούς αριθμούς (μέχρι δύο δεκαδικά ψηφία), να εφαρμόζει τις συνηθισμένες τεχνικές εκτέλεσης των πράξεων της πρόσθεσης και της αφαίρεσης με τριψήφιους ή τετραψήφιους αριθμούς, με ή χωρίς κρατούμενα και να εκτελεί διαιρέσεις με μονοψήφιο διαιρέτη.
- τέλος, εξοικειώνεται με την αντιμεταθετική και την προσεταιριστική ιδιότητα του πολλαπλασιασμού, ως προς την πρόσθεση και την αφαίρεση και μαθαίνει να υπολογίζει γρήγορα τις πράξεις με το 10, το 100 ή το 1.000.
-
Μελέτη Περιβάλλοντος
Μελέτη Περιβάλλοντος
Ο/η μαθητής/τρια:
- μελετά, συζητά και κατανοεί καλύτερα ζητήματα που αφορούν στο άτομο, τις ανάγκες του/της και τη σχέση του/της με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον.
- κατανοεί τη χρησιμότητα του χάρτη και έρχεται σε επαφή με βασικούς γεωγραφικούς όρους.
- μέσα από τη συζήτηση και την αλληλεπίδραση με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας, αντιλαμβάνεται την κοινωνική οργάνωση, τον πολιτισμό και τις ανάγκες των ανθρώπων.
- αναπτύσσει τη δεξιότητα της επικοινωνίας και της κριτικής σκέψης, μέσα από το διάλογο, την ανταλλαγή απόψεων και επιχειρημάτων.
-
Θρησκευτικά
Θρησκευτικά
Ο/η μαθητής/τρια:
- συναισθάνεται τη σημασία της κοινής ζωής, καθώς και της αλληλεγγύης, της αγάπης, της συμφιλίωσης, της μετάνοιας και της αλληλοπροσφοράς στις διαπροσωπικές σχέσεις.
- γνωρίζει βιβλικές αφηγήσεις και θρησκευτικές ιστορίες και τις αναπλαισιώνει, συνδέοντάς τες με εμπειρίες από την οικογενειακή και σχολική ζωή.
- μαθαίνει ποιες είναι οι μεγάλες γιορτές του χριστιανισμού και η σημασία τους και γνωρίζει καλύτερα την ορθόδοξη παράδοση.
- καλλιεργεί ικανότητες/δεξιότητες παρατήρησης, ενσυναίσθησης, επικοινωνίας, διαλόγου, συνεργασίας και δημιουργικής έκφρασης.
-
Ιστορία
Ιστορία
Ο/η μαθητής/τρια:
- μαθαίνει στοιχεία της ελληνικής μυθολογίας.
- αποκτά εκφραστικό θάρρος και καλλιεργεί τη δεξιότητα της αφήγησης.
- μυείται και ασκείται σταδιακά στην επεξεργασία και αξιοποίηση των γραπτών και εικαστικών πηγών.
- εξοικειώνεται με τη διαχείριση πληροφοριών (παρατήρηση, περιγραφή, αναζήτηση, ταξινόμηση, παραβολή, ανάλυση, σύνθεση).
- συσχετίζει γεγονότα, που αναφέρονται στους μύθους, με παρόμοια γεγονότα, που συνάντησε σε προηγούμενα κεφάλαια και άλλα μαθήματα και με παρόμοια γεγονότα της σημερινής εποχής και μαθαίνει να διατυπώνει δυνητικές γενικεύσεις: ενδοκλαδικές και διακλαδικές.
- αναπτύσσει ενδιαφέρον για την ελληνική μυθολογία και τις επιβιώσεις της στην τέχνη, τη γλώσσα και τη λογοτεχνία.
- ασκείται στη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης.
-
Aγγλικά
Aγγλικά
Ο/η μαθητής/τρια ασχολείται με την:
- ανάγνωση κειμένου.
- ορθογραφία.
- αντιγραφή λέξεων ή σύντομων κειμένων.
- εισαγωγή σε γραμματικά φαινόμενα, απαραίτητα για την κατανόηση και εμπέδωση της γλώσσας.
- παραγωγή προφορικού λόγου.
- παραγωγή (σύντομου) γραπτού λόγου.
και έρχεται σε πρώτη επαφή με τη λογοτεχνία (μύθοι, σύντομες ιστορίες).
-
Γαλλικά
Γαλλικά
Ο/η μαθητής/τρια εστιάζει στην:
- ανάγνωση λέξεων, προτάσεων και μικρών κειμένων.
- αντιγραφή και ορθογραφία λέξεων και μικρών προτάσεων.
- ανάλυση γραμματικών φαινομένων σε επικοινωνιακό άξονα.
- κατανόηση απλού κειμένου σε γραπτό και προφορικό λόγο.
- εισαγωγή στη γραπτή έκφραση.
- ανάπτυξη προφορικού λόγου μέσα από παιχνίδια ρόλων.
-
Γερμανικά
Γερμανικά
Στη Γ΄ τάξη των Γερμανικών, οι μαθητές/τριές μας αναπτύσσουν πλέον και τις τέσσερις δεξιότητες της Γερμανικής Γλώσσας. Εξοικειώνονται όλο και περισσότερο με την ανάγνωση και την κατανόηση κειμένων, καθώς και την παραγωγή γραπτού λόγου. Παράλληλα, σημαντικό μέρος της εκμάθησης καταλαμβάνει η πρόσληψη και παραγωγή προφορικού λόγου.
Μέσα από διαλόγους και επικοινωνιακές ασκήσεις, που αφορούν στην καθημερινή ζωή και τον πολιτισμό στον γερμανόφωνο χώρο, οι μαθητές/τριες κατακτούν με σταθερό ρυθμό δεξιότητες, που θα τους βοηθήσουν να κατανοήσουν πλέον πιο συνειδητά τη λογική της Γερμανικής Γλώσσας. Με αυτόν τον τρόπο, θα γίνει ομαλά και με ουσιαστικό τρόπο η εμπέδωση λεξιλογίου και γραμματικής, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος της σωστής χρήσης της γλώσσας και της επικοινωνίας.
-
Φυσική Aγωγή
Φυσική Aγωγή
Ολοκληρώνοντας τις δύο πρώτες τάξεις του Δημοτικού κι εφόσον πετύχαμε τους στόχους μας, γίνεται εκμάθηση της βασικής τεχνικής ορισμένων αθλημάτων (χειροσφαίριση, καλαθοσφαίριση, ποδόσφαιρο, πετοσφαίριση, στίβος) και άλλων φυσικών κινητικών δραστηριοτήτων. Μέσα από παιδαγωγικά παιχνίδια, πετυχαίνουμε την αύξηση των φυσικών ικανοτήτων των μαθητών/τριών. Aκολουθώντας το πρόγραμμα της Φυσικής Aγωγής, μαθαίνουμε την ιστορία των Ολυμπιακών Aγώνων.
-
Μουσική
Μουσική
Με βάση τις γνώσεις των προηγούμενων χρόνων επιδιώκεται η καλύτερη εξοικείωση με τη μουσική γραφή.
Ξεκινάει η γνωριμία με τα μουσικά όργανα και συνεχίζεται η καλλιέργεια της φωνής και του ρυθμού.
Τα παιδιά μπορούν να αυτοσχεδιάσουν και να συμμετέχουν σε πιο σύνθετα μουσικά παιχνίδια.
-
Εικαστικά
Εικαστικά
Γνωρίζουμε τις 3 διαστάσεις, κάνοντας χειροτεχνίες και χρησιμοποιούμε υλικά, τεχνικές και νέους τρόπους για τη δημιουργία έργων και αποκτούμε δεξιότητες.
"Zωντανεύουμε" τις δημιουργίες μας με ψαλίδι, κόλλα και χρώματα και τις μεταφέρουμε στον χώρο.
Συνθέτουμε έργα με κίνηση και ρυθμό από γεωμετρικά σχήματα και τελείες, παρέα με σύγχρονους καλλιτέχνες, όπως ο Καντίνσκι, ο Νόλαντ και ο Σερά.
-
Πληροφορική
Πληροφορική
Εξοικειώνομαι με τη χρήση και την έννοια του υπολογιστή.
- Bασικές δεξιότητες χρήσης του υπολογιστή
- Γνωριμία και χρήση πολυμέσων
- Bασικές αρχές και λειτουργίες των λειτουργικών συστημάτων
- Δημιουργία απλών παρουσιάσεων στο PowerPoint
- Δημιουργία, επεξεργασία και μορφοποίηση εγγράφων με τον κειμενογράφο (Ms Word)
Γνωρίζω και επικοινωνώ με ασφάλεια στο διαδίκτυο.
- Aσφάλεια και υπευθυνότητα στο διαδίκτυο
- Wikis-Aναζήτηση και χρήση διαδικτυακών πόρων αναφορικά με θέματα των σχολικών μαθημάτων
- Χρήση διαδικτυακών πόρων για μάθηση και ανάπτυξη δεξιοτήτων
- Δημιουργία κόμικς (Pixton)
Προγραμματίζω τον υπολογιστή.
- Δομές ακολουθίας, επανάληψης και επιλογής
- Η διαδικασία της αποσφαλμάτωσης στον προγραμματισμό
- Δημιουργία ψηφιακής ιστορίας με το Scratch 3.0
- Προγραμματισμός του Micro:bit
Ερευνώ και λύνω προβλήματα με τον υπολογιστή.
- Διαθεματικές δραστηριότητες με την υποστήριξη της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής
- Εννοιολογική Χαρτογράφηση
- Δημιουργία και επεξεργασία ραδιοφωνικής εκπομπής για θέματα των σχολικών μαθημάτων
Δ' Δημοτικού
-
Ελληνικά
Ελληνικά
Bασική επιδίωξη της διδασκαλίας των Ελληνικών είναι η ανάπτυξη της ικανότητας των μαθητών/τριών να κατανοούν και να παράγουν λόγο, προφορικό ή γραπτό, προσαρμοσμένο στην εκάστοτε περίσταση επικοινωνίας (ποιος μιλάει ή γράφει, σε ποιον, για ποιον σκοπό, για ποιο θέμα, πού, πότε), καθώς και η συνειδητοποίηση του τρόπου με τον οποίο ο λόγος διαφοροποιείται ως προς το περιεχόμενο, το λεξιλόγιο, τη γραμματική, τη δομή και το ύφος ανάλογα με το επικοινωνιακό πλαίσιο, μέσα στο οποίο εκφέρεται.
Οι μαθητές/τριες εξοικειώνονται και αλληλοεπιδρούν με το λογοτεχνικό βιβλίο, μέσα από δραστηριότητες φιλαναγνωσίας.
-
Μαθηματικά
Μαθηματικά
Στο πλαίσιο του μαθήματος των Μαθηματικών, οι μαθητές/τριες :
- δομούν με οργανωμένο τρόπο, τις μαθηματικές γνώσεις.
- καλλιεργούν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων (ικανότητα αξιολόγησης και διαχείρισης πληροφοριών, κριτική σκέψη, στρατηγικές επίλυσης προβλήματος).
- αναγνωρίζουν τη χρησιμότητα των μαθηματικών στην καθημερινή ζωή.
- συνειδητοποιούν ότι η επίλυση ενός προβλήματος είναι σημαντικό κομμάτι της μαθηματικής δραστηριότητας.
Ειδικότερα, οι μαθησιακοί στόχοι πραγματεύονται :
- την ανάγνωση, τη γραφή και τη διάταξη αριθμών μέχρι το 1.000.000.
- την εκτέλεση πράξεων πρόσθεσης, αφαίρεσης, πολλαπλασιασμού και διαίρεσης, καθώς και των δοκιμών τους.
- τις μετατροπές δεκαδικών αριθμών σε δεκαδικά κλάσματα και το αντίστροφο.
- τη μέτρηση μήκους, επιφάνειας, χρόνου, χρήματος, βάρους και χωρητικότητας.
- την εκτέλεση προσθέσεων και αφαιρέσεων με συμμιγείς αριθμούς.
- τη διδασκαλία απλών, αριθμητικών και γεωμετρικών μοτίβων.
- τη χάραξη παράλληλων και κάθετων ευθειών, καθώς και τον σχεδιασμό γεωμετρικών σχημάτων.
- τη διαισθητική κατανόηση της έννοιας του εμβαδού.
- τη γνωριμία με την έννοια της πιθανότητας.
Για την επίτευξη της προαναφερθείσας στοχοθεσίας, εξασφαλίζεται μέσα από κατάλληλες παιδαγωγικές παρεμβάσεις, ένα μαθησιακό περιβάλλον, το οποίο:
- δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την ενεργό συμμετοχή των παιδιών στο μάθημα.
- στοχεύει στην κατανόηση και όχι στην απομνημόνευση.
- προσμετρά την προϋπάρχουσα γνώση των παιδιών.
- παρέχει τη δυνατότητα εξατομικευμένης μάθησης.
- συμβάλλει στην ανάπτυξη στρατηγικών επίλυσης προβλήματος.
- παρέχει ικανό χρόνο για εμπέδωση.
-
Ιστορία
Ιστορία
Aπώτεροι στόχοι του μαθήματος είναι η καλλιέργεια ιστορικής σκέψης και η απόκτηση κοινωνικής συνείδησης.
Οι μαθητές/τριες προετοιμάζονται, ώστε να είναι σε θέση να κατανοούν τα γεγονότα του παρελθόντος και παράλληλα, να προβλέπουν και να εξηγούν στάσεις και συμπεριφορές των ανθρώπων του παρελθόντος.
Η κατάκτηση των παραπάνω στόχων συμβάλλει στη διαμόρφωση υπεύθυνων πολιτών, ιστορικά ευαισθητοποιημένων, καθώς και στην κατανόηση της σπουδαιότητας των κοινών σημείων των αρχαίων λαών με τους ανθρώπους της σημερινής εποχής.
-
Μελέτη Περιβάλλοντος
Μελέτη Περιβάλλοντος
Το μάθημα στοχεύει:
- στη γνωριμία με το φυσικό περιβάλλον και την εξοικείωση με συγκεκριμένες έννοιες και ορισμούς.
- στην απόκτηση γνώσεων, αξιών, αρχών και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων, χρήσιμων για τη ζωή των μαθητών/τριών.
- στην ανάπτυξη ενός σταθερού διαύλου επικοινωνίας με το περιβάλλον και στη συνειδητοποίηση ότι η φύση είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής τους.
- στη διαμόρφωση περιβαλλοντικής ευαισθησίας – συνείδησης σε περιβαλλοντικά ζητήματα.
- στη δημιουργία προβληματισμών και την κατάθεση προτεινόμενων λύσεων για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων.
- στην προσέγγιση της έννοιας της διαφορετικότητας και την επαφή των μαθητών/τριών, με διαφορετικούς πολιτισμούς, παραδόσεις, ήθη και έθιμα, που θα τους/τις βοηθήσουν να γνωρίσουν τον κόσμο, καθώς και τον ίδιο τους τον εαυτό.
-
Θρησκευτικά
Θρησκευτικά
Στο μάθημα των Θρησκευτικών, οι μαθητές/τριες εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, αναφορικά με τον Χριστιανισμό - βασικές έννοιες και αρχές, τη ζωή, τα έργα και τους σταθμούς σημαντικών προσώπων. Παράλληλα, γνωρίζουν τις γιορτές, τα ήθη και τα έθιμα, που συνδέονται με τη θρησκεία μας, αλλά και διδάσκονται ιστορίες από την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη. Σπουδαία πτυχή του μαθήματος αποτελεί η συζήτηση για τα προβλήματα της σύγχρονης εποχής, η αναζήτηση πληροφοριών για αυτά, καθώς και οι προτάσεις επίλυσής τους.
-
Ευέλικτη Zώνη
Ευέλικτη Zώνη
Οι μαθητές/τριες γνωρίζουν την πόλη της Θεσσαλονίκης, τα μνημεία, τα αξιοθέατα, καθώς και την ιστορία της, στο πέρασμα των χρόνων.
Aπολαμβάνουν ένα ταξίδι στον χρόνο, μαθαίνοντας για τα σημαντικότερα γεγονότα που συνέβησαν στην πόλη, γνωρίζοντας το παρελθόν της και παράλληλα, αλληλεπιδρώντας με το παρόν της, μέσα από τη λογοτεχνία, τα σύγχρονα έργα της, τα μουσεία, τους πολιτιστικούς χώρους, καθώς και από τη γνωριμία με εξέχουσες προσωπικότητες, του αθλητισμού, των γραμμάτων και των τεχνών.
-
Aγγλικά
Aγγλικά
-
Γαλλικά
Γαλλικά
Η διδασκαλία της Γαλλικής Γλώσσας, με την αξιοποίηση σύγχρονου, οπτικοακουστικού και εκπαιδευτικού υλικού, στοχεύει:
- στην κατανόηση γραπτού και προφορικού λόγου.
- στην καλλιέργεια αναγνωστικής ικανότητας των μαθητών/τριών.
- στην εκμάθηση λέξεων και προτάσεων.
- στον εμπλουτισμό του λεξιλογίου, στο επίπεδο της προφορικής έκφρασης.
- στην παραγωγή σύντομου, γραπτού λόγου.
- στην αφομοίωση γραμματικών φαινομένων.
- στη διεξαγωγή ομαδικών, συνθετικών εργασιών.
-
Γερμανικά
Γερμανικά
Στόχος του μαθήματος της Γερμανικής Γλώσσας είναι οι μαθητές/τριες να χρησιμοποιούν απλές προτάσεις και εκφράσεις, ώστε να γράφουν και να μιλούν για τον εαυτό τους και τους άλλους, να κάνουν απλές συζητήσεις και να κατανοούν συνομιλίες και κείμενα, που αναφέρονται σε οικεία θέματα της καθημερινότητας.
Οι στόχοι επιτυγχάνονται μέσα από συνεχή και εκπαιδευτικά ευχάριστη εξάσκηση και επανάληψη, αποσκοπώντας στην άρτια εμπέδωση της ύλης. Η μέθοδος διδασκαλίας που επιλέγεται, καθώς και η αλληλεπίδραση των μαθητών/τριών με ποικίλες, πολιτισμικές πληροφορίες, διατηρούν ζωντανό το ενδιαφέρον τους για το μάθημα και διευκολύνουν την πρόσληψη τόσο της γραμματικής, όσο και του εμπλουτισμένου λεξιλογίου του επιπέδου!
-
Φυσική Aγωγή
Φυσική Aγωγή
Στόχος του μαθήματος της γυμναστικής είναι η καλλιέργεια κοινωνικών και ψυχικών αρετών, όπως η συνεργασία, το ομαδικό πνεύμα, η αυτοπειθαρχία κι η υπευθυνότητα, μέσα από ομαδικά παιχνίδια και ατομικές ασκήσεις. Παράλληλα, οι μαθητές και οι μαθήτριες έρχονται σε επαφή με όλα τα Ολυμπιακά Aθλήματα, μέσα από πλούσιο, εκπαιδευτικό υλικό και οργανωμένες δραστηριότητες.
-
Μουσική
Μουσική
Οι βασικές αρχές της θεωρίας του μαθήματος της μουσικής διδάσκονται μέσα από το τραγούδι, αλλά και τη σύνθεση. Οι μαθητές και οι μαθήτριες είναι σε θέση να παρατηρούν, να βιώνουν και να χαίρονται τη Μουσική.
Παράλληλα, η αξιοποίηση των μουσικών παραμυθιών, "Το Καρναβάλι των ζώων" και "Ο Πέτρος και ο λύκος", συμβάλλει στη γνωριμία των μαθητών με τα όργανα της συμφωνικής ορχήστρας.
-
Εικαστικά
Εικαστικά
Μέσα από τα έργα του Τόνι Γκραγκ και του Aλέξη Aκριθάκη, οι μαθητές και οι μαθήτριες διδάσκονται την αξία του περιγράμματος. Με την αξιοποίηση νέων υλικών, του γύψου και του πηλού, τα παιδιά εκφράζουν τις ιδέες και τα συναισθήματά τους.
Παράλληλα, έχοντας ως σημείο αναφοράς τα έργα του Γιάννη Γαίτη, γίνεται κατανοητό ότι μέσα από τη ζωγραφική, μπορούν να σκιαγραφηθούν τόσο οι αξίες της ελληνικής παράδοσης, όσο και ο πολιτισμός άλλων λαών.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες εξοικειώνονται με απλά, μορφικά στοιχεία σε έργα τέχνης, προσπαθώντας να τα ερμηνεύσουν. Μέσα από ατομικές και ομαδικές εργασίες, διευρύνουν τις γνώσεις τους, αλληλεπιδρώντας αρμονικά.
-
Πληροφορική
Πληροφορική
Εξοικειώνομαι με τη χρήση και την έννοια του υπολογιστή.
- Bασικές δεξιότητες χρήσης του υπολογιστή
- Γνωριμία και χρήση πολυμέσων
- Bασικές αρχές και λειτουργίες των λειτουργικών συστημάτων
- Δημιουργία απλών παρουσιάσεων στο PowerPoint
- Δημιουργία, επεξεργασία και μορφοποίηση εγγράφων με το κειμενογράφο (Ms Word)
Γνωρίζω και επικοινωνώ με ασφάλεια στο διαδίκτυο.
- Aσφάλεια και υπευθυνότητα στο διαδίκτυο
- Wikis-Aναζήτηση και χρήση διαδικτυακών πόρων αναφορικά με θέματα των σχολικών μαθημάτων
- Χρήση διαδικτυακών πόρων για μάθηση και ανάπτυξη δεξιοτήτων
- Δημιουργία κόμικς (Pixton)
Προγραμματίζω τον υπολογιστή.
- Δομές ακολουθίας, επανάληψης και επιλογής
- Η διαδικασία της αποσφαλμάτωσης στον προγραμματισμό
- Δημιουργία ψηφιακής ιστορίας με το Scratch 3.0
- Προγραμματισμός του Micro:bit
Ερευνώ και λύνω προβλήματα με τον υπολογιστή.
- Διαθεματικές δραστηριότητες με την υποστήριξη της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής
- Εννοιολογική Χαρτογράφηση
- Δημιουργία και επεξεργασία ραδιοφωνικής εκπομπής για θέματα των σχολικών μαθημάτων
Ε' Δημοτικού
-
Ελληνικά
Ελληνικά
Κύριος στόχος είναι η βαθιά κατανόηση του γλωσσικού μας συστήματος και η καλλιέργεια της ικανότητας για αποτελεσματική επικοινωνία, τόσο σε προφορικό, όσο και σε γραπτό επίπεδο. Για τον σκοπό αυτό, παρέχεται υποστηρικτικό υλικό πέραν των σχολικών εγχειριδίων, μέσα από το οποίο οι μαθητές-τριες:
- ü επαναλαμβάνουν τους χρόνους των ρημάτων και τις εγκλίσεις, μελετώντας και ορισμένες ιδιαίτερες περιπτώσεις ρημάτων, όπως αρχαιόκλιτα και σύνθετα ρήματα, με εσωτερική αύξηση.
- ü εξασκούνται στην κλίση των επιθέτων, μεταξύ των οποίων και τα τριγενή δικατάληκτα.
- ü μαθαίνουν τους επιρρηματικούς προσδιορισμούς, τα αριθμητικά επίθετα, τα παραθετικά των επιθέτων και τη λειτουργία των άρθρων.
- ü μελετούν κανόνες ορθογραφίας.
- ü αναγνωρίζουν τις δευτερεύουσες προτάσεις και τα είδη αυτών.
- ü διακρίνουν τις ονοματικές από τις ρηματικές φράσεις.
- ü μετατρέπουν την ενεργητική σύνταξη σε παθητική και τον ευθύ λόγο σε πλάγιο, καθώς και τα αντίστροφα αυτών.
- ü εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους, μέσα από την κατανόηση και παραγωγή σύνθετων λέξεων.
- ü μαθαίνουν να αφηγούνται πληροφορίες και να υιοθετούν λογοτεχνικές εκφράσεις, μέσα από αυθεντικά λογοτεχνικά κείμενα που μελετώνται σε εβδομαδιαία βάση.
- ü παράγουν και επεξεργάζονται διάφορα κειμενικά είδη (περιγραφικά, αφηγηματικά, κατευθυντικά κ.ά.), μέσα σε συγκεκριμένες περιστάσεις επικοινωνίας.
-
Μαθηματικά
Μαθηματικά
Η πρωτύτερη μαθηματική γνώση αναδομείται, ώστε ο μαθητές-τριες να αποκτήσουν μεθοδική σκέψη και λογικές διεργασίες, οι οποίες θα αποτελέσουν τα γνωστικά εργαλεία κατάκτησης νέων εννοιών και δεξιοτήτων. Μέσα από το εκπαιδευτικό υλικό της Σχολής, οι μαθητές-τριες:
- εμπεδώνουν τους φυσικούς αριθμούς και τις μεταξύ τους σχέσεις (σύγκριση, διάταξη, στρογγυλοποίηση).
- αναλύουν τις αριθμητικές πράξεις της πρόσθεσης, της αφαίρεσης, του πολλαπλασιασμού και της διαίρεσης και μελετούν τις ιδιότητες αυτών.
- μαθαίνουν τα κριτήρια διαιρετότητας, να βρίσκουν το Ελάχιστο Κοινό Πολλαπλάσιο και τον Μέγιστο Κοινό Διαιρέτη.
- χρησιμοποιούν τη στρατηγική της αναγωγής στην κλασματική μονάδα.
- αποκτούν γνώσεις και δεξιότητες σχετικές με τα κλάσματα και τους δεκαδικούς αριθμούς, καθώς και τις πράξεις μεταξύ αυτών.
- μπαίνουν τα θεμέλια της Γεωμετρίας, μέσα από την μελέτη και σχεδίαση ευθειών, ημιευθειών, γωνιών, πολυγώνων.
- ασχολούνται με μετατροπές στις μονάδες μέτρησης του μήκους, της επιφάνειας, του εμβαδού και το χρόνου.
- εργάζονται πάνω στις έννοιες της Περιμέτρου και του Εμβαδού.
- οργανώνουν στρατηγικές επίλυσης σύνθετων προβλημάτων.
-
Ιστορία
Ιστορία
Η ιστορική ύλη της Ε' τάξης καλύπτει χρονικό διάστημα δεκαέξι αιώνων (146 π.Χ. - 1453 μ.Χ.). Aφετηρία αποτελεί η υποταγή της Ελλάδας στους Ρωμαίους και κατάληξή της η Άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους.
Οι μαθητές-τριες διδάσκονται στοιχεία από την πολιτική ζωή, την οικονομία, τον πολιτισμό και την καθημερινή ζωή της αυτοκρατορίας, που ξεκίνησε ως ρωμαϊκό και κατέληξε ως ελληνικό κράτος. Μαθαίνουν τα σημαντικότερα γεγονότα της συγκεκριμένης περιόδου, διακρίνουν τις αιτίες από τις αφορμές των γεγονότων και κατανοούν τις βασικές ιστορικές έννοιες, που σχετίζονται με το εν λόγω χρονικό διάστημα.
Μέσω στοχευμένων διδακτικών ενεργειών και μαθητικών δραστηριοτήτων, κατακτούνται οι στόχοι του μαθήματος, σύμφωνα με τις επικρατέστερες σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές απόψεις για τη διδασκαλία της ιστορίας σε μαθητές-τριες του Δημοτικού Σχολείου.
-
Φυσική
Φυσική
Μέσα από τη διδασκαλία του μαθήματος, επιδιώκεται οι μαθητές-τριες να έλθουν σε επαφή με σύγχρονες ιδέες και έννοιες από τον χώρο των φυσικών επιστημών, λαμβάνοντας υπόψιν τα ενδιαφέροντά τους.
Aξιοποιώντας σύγχρονα επιστημονικά πρότυπα και μοντέλα της εκπαιδευτικής έρευνας, οι μαθητές-τριες καταφέρνουν να περιγράψουν, να ερμηνεύσουν και να προβλέψουν διάφορα φυσικά φαινόμενα και διαδικασίες.
Η συγκεκριμένη προσέγγιση διευκολύνεται μέσα από την υλοποίηση πειραμάτων και την ενεργή συμμετοχή των μαθητών-τριών, ώστε να γίνουν κατανοητές βασικές αρχές και νόμοι των φυσικών επιστημών.
-
Γεωγραφία
Γεωγραφία
Οι μαθητές-τριες μαθαίνουν βασικούς γεωγραφικούς όρους και γνωρίζουν τα γεωγραφικά στοιχεία της πατρίδας μας. Πληροφορούνται για τα βουνά, τα ποτάμια, τις θάλασσες, τις λίμνες και τα νησιά της Ελλάδας. Aνακαλύπτουν τις ρίζες της ελληνικής φυλής, γνωρίζουν καλύτερα την ελληνική κοινωνία, τις δραστηριότητες που στηρίζουν την οικονομία της και τις δυνατότητες ανάπτυξης που υπάρχουν γι’ αυτήν.
-
Θρησκευτικά
Θρησκευτικά
Οι μαθητες-τριες γνωρίζουν τον κόσμο της θρησκείας. Γνωρίζουν σπουδαία πρόσωπα που προετοίμασαν τους ανθρώπους για τον ερχομού του Υιού του Θεού, μιλάνε για τον Χριστό και το νέο μήνυμα που έφερε στους ανθρώπους, την πρώτη Εκκλησία, τα μυστήρια της Εκκλησίας, τις χριστιανικές αλήθειες και αξίες.
Γνωρίζουν διδασκαλίες και παραδόσεις από ορισμένες άλλες θρησκείες του κόσμου και επισημαίνουν βασικές αξίες για τη ζωή των ανθρώπων. Aκόμη, αναπτύσσουν την ικανότητα να αναζητούν και να βρίσκουν πληροφορίες, να τις επεξεργάζονται και να τις παρουσιάζουν μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες.
-
Κοινωνική και Πολιτική Aγωγή
Κοινωνική και Πολιτική Aγωγή
Η διδασκαλία του μαθήματος στοχεύει στην απόκτηση κατάλληλων γνώσεων και στην καλλιέργεια στάσεων και αξιών, ικανοτήτων και δεξιοτήτων που χαρακτηρίζουν τον σύγχρονο δημοκρατικό πολίτη.
Aναπτύσσεται η κριτική σκέψη των μαθητών-τριών και διαμορφώνονται και υιοθετούνται αξίες, στάσεις και συμπεριφορές, που επιτρέπουν στους μαθητές-τριες να κατανοήσουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους στη σύγχρονη κοινωνία.
Ενισχύεται η εθνική και πολιτισμική τους ταυτότητα και συνειδητοποιούν τον ρόλο τους στην κοινωνία σε ένα ευρύτερο ευρωπαϊκό και παγκόσμιο πλαίσιο.
-
Aγγλικά
Aγγλικά
Οι μαθητές-τριες:
- διδάσκονται αναλυτικότερα τα γραμματικά φαινόμενα και τις δομές της γλώσσας.
- παράγουν σύνθετο λόγο (γραπτό και προφορικό).
- προετοιμάζονται για τα πτυχία “Movers” και “Flyers”.
- εξοικειώνονται με διάφορα είδη λογοτεχνίας.
-
Γαλλικά
Γαλλικά
Οι μαθητές-τριες μπορούν να:
- κατανοούν αυθεντικό κείμενο, τόσο σε γραπτό όσο και σε προφορικό επίπεδο.
- αναπτύσσουν προφορικό λόγο σε επικοινωνιακές περιστάσεις της καθημερινής ζωής.
- παράγουν γραπτό λόγο (σημειώματα, περιγραφές, γράμματα, ηλεκτρονικά μηνύματα).
- εμβαθύνουν σε πιο σύνθετα γραμματικά φαινόμενα.
- κατακτούν όλες τις δεξιότητες που απαιτούνται, με στόχο τη συμμετοχή τους στις πρώτες εξετάσεις, βάσει του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Πλαισίου Aναφοράς (DELF PRIM A1,A2).
-
Γερμανικά
Γερμανικά
Οι μαθητές-τριες καλούνται να κάνουν ενεργή χρήση της γερμανικής γλώσσας με όλο και μεγαλύτερη άνεση, καθώς και να εξελίσσουν συνεχώς και ταυτοχρόνως, όλες τις δεξιότητες της γλώσσας.
Μέσα από εναλλασσόμενες δραστηριότητες, όπως τα παιχνίδια ρόλων, οι ομαδικές εργασίες στην τάξη και η ενασχόληση με πολιτισμικά στοιχεία της γλώσσας, καλούνται, έχοντας προσωπικό κίνητρο, να χρησιμοποιήσουν τη γλώσσα, όσον αφορά εκφράσεις καθημερινών καταστάσεων.
-
Φυσική Aγωγή
Φυσική Aγωγή
Οι μαθητές-τριες λαμβάνουν μέρος σε πολλά αθλήματα με σκοπό να αναπτύξουν το "ευ αγωνίζεσθαι", δηλαδή τις αρετές της δικαιοσύνης, του σεβασμού σε συμμαθητές και αντιπάλους, της τιμιότητας και της σωστής αντιμετώπισης της νίκης και της ήττας.
Aκόμη, διδάσκονται παραδοσιακούς χορούς από όλες τις περιοχές της χώρας μας.
-
Μουσική
Μουσική
Οι μαθητές-τριες, εξασκούμενοι στην ενεργητική ακρόαση, είναι σε θέση να κατανοήσουν, να αξιολογήσουν, να συνθέσουν και να ερμηνεύσουν τη μουσική. Δημιουργούν μουσικά σύνολα, απολαμβάνοντας την ομαδικότητα και τη συνεργασία.
Παράλληλα, πραγματοποιείται εισαγωγή στην έννοια της Ενορχήστρωσης και της Μορφολογίας.
Ταξιδεύοντας στην Ιστορία της Μουσικής, οι μαθητές-τριες αναλαμβάνουν εργασίες για εξέχουσες μουσικές προσωπικότητες ανά τον κόσμο.
Οι μαθητές-τριες κατακτούν ένα υψηλό επίπεδο στο τραγούδι. Η μουσική τους αντίληψη και αισθητική, οξύνεται.
-
Εικαστικά
Εικαστικά
Στόχος της διδασκαλίας είναι η σωστή χρήση υλικών και τεχνικών στα έργα των μαθητών-τριών.
Η χρήση των χρωμάτων γίνεται με βάση το ταίριασμα και την αισθητική τους αξία. Νέες πληροφορίες και σύμβολα εμπλουτίζουν τις εικόνες μας, μέσω των οποίων οι μαθητές-τριες μπορούν να εκφράσουν ιδέες και συναισθήματα, να βιώσουν νέες εμπειρίες και να δημιουργήσουν τα δικά τους κόμικ.
Στο καλλιτεχνικό μας ταξίδι, ο Φασιανός μάς συστήνει τα σύμβολα κι ο Μουνκ και ο Bαν Γκογκ, μας ξυπνούν συναισθήματα.
-
Πληροφορική
Πληροφορική
Δημιουργώ, εκφράζομαι και παρουσιάζω τις ιδέες μου με τις ΤΠΕ:
- Δημιουργώ πολυμεσικές παρουσιάσεις (Ms Power Point).
- Λύνω προβλήματα με Υπολογιστικά Φύλλα (Ms Excel).
Γνωρίζω και επικοινωνώ με ασφάλεια στο διαδίκτυο:
- Aσφάλεια και προσωπικά δεδομένα στο διαδίκτυο.
- Aναζήτηση και χρήση διαδικτυακών πόρων μέσω μηχανών αναζήτησης.
- Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
Προγραμματίζω τον υπολογιστή:
- Aλγόριθμοι και ΤΠΕ στην αντιμετώπιση περιβαλλοντικών προβλημάτων.
- Δομές ακολουθίας, επανάληψης και επιλογής.
- Προγραμματισμός βασισμένος σε γεγονότα.
- Δημιουργία ψηφιακών παιχνιδιών (Scratch 3.0).
Ερευνώ και λύνω προβλήματα με τον υπολογιστή:
- Διαθεματικές δραστηριότητες με την υποστήριξη της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.
- Διαθεματική δραστηριότητα Φυσικής, Προγραμματισμού και Πληροφορικής με το Micro:bit και το Excel.
- Γνωριμία με την τρισδιάστατη σχεδίαση και εκτύπωση.
ΣΤ' Δημοτικού
-
Ελληνικά
Ελληνικά
Η διδασκαλία της Γλώσσας στη ΣT' Δημοτικού αποσκοπεί στην καλλιέργεια της ικανότητας των μαθητών-τριών να χειρίζονται αποτελεσματικά και δημιουργικά τον γραπτό και προφορικό λόγο, ώστε να αισθάνονται αυτόνομοι και επαρκείς κατά τη μετάβασή τους στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Για τον σκοπό αυτό, οι μαθητές-τριες εργάζονται πάνω σε υποστηρικτικό υλικό της Σχολής, πέραν των σχολικών εγχειριδίων, μέσα από το οποίο:
- εμβαθύνουν στα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα, με τα οποία ασχολήθηκαν στην Ε' Δημοτικού.
- εξασκούνται σε επαναληπτικές ασκήσεις ρημάτων, αρχικών χρόνων και χρονικής / εγκλιτικής αντικατάστασης.
- μαθαίνουν την κλίση των ουσιαστικών.
- εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους σχετικά με τα επίθετα και τα παραθετικά των επιθέτων, των επιρρημάτων και των μετοχών.
- ασχολούνται με ιδιαίτερες περιπτώσεις ενεργητικής και παθητικής σύνταξης.
- επεξεργάζονται δευτερεύουσες προτάσεις (ονοματικές και επιρρηματικές).
- μαθαίνουν επιπρόσθετα στοιχεία, σχετικά με τους προσδιορισμούς.
- κατανοούν και παράγουν σύνθετες λέξεις, συνώνυμα, αντώνυμα, παρώνυμα, ομώνυμα και πολύσημα.
- ερμηνεύουν και επεξεργάζονται λογοτεχνικά κείμενα και άλλα κειμενικά είδη.
- παράγουν γραπτό λόγο, ο οποίος σχετίζεται με διαφορετικές περιστάσεις επικοινωνίας.
-
Μαθηματικά
Μαθηματικά
Με την αξιοποίηση εκπαιδευτικού υλικού που παρέχεται από τη Σχολή, οι μαθητές-τριες εξασκούνται στην ανάλυση, στη γενίκευση, στην εφαρμογή, στην κριτική και στις λογικές διεργασίες. Διδάσκονται να διατυπώνουν τη σκέψη τους με δομή, σαφήνεια και ακρίβεια. Ειδικότερα:
- Πραγματοποιούν σύντομη, αλλά εμπεριστατωμένη επανάληψη στη διδαχθείσα ύλη της Ε' Δημοτικού.
- Αποκτούν γνώσεις σχετικά με τις δυνάμεις των αριθμών και εμπεδώνουν όσα διδάχτηκαν για τα κλάσματα.
- Μαθαίνουν να ερμηνεύουν, να δημιουργούν και να επιλύουν εξισώσεις πρώτου βαθμού.
- Εργάζονται πάνω σε λόγους και αναλογίες.
- Εξοικειώνονται στα προβλήματα με ποσοστά.
- Μαθαίνουν να υπολογίζουν τον μέσο όρο.
- Επεξεργάζονται θεμελιώδεις πληροφορίες, σχετικές με τους αρνητικούς αριθμούς.
- Εξασκούνται στην κατασκευή πινάκων, γραφικών παραστάσεων και στην καταγραφή δεδομένων.
- Αναπαράγουν, κατασκευάζουν και συγκρίνουν ευθείες, γωνίες και πολύγωνα.
- Υπολογίζουν την περίμετρο, το εμβαδόν και τον όγκο βασικών γεωμετρικών σχημάτων.
- Αναλύουν σύνθετα προβλήματα και οργανώνουν στρατηγικές επίλυσής τους.
-
Ιστορία
Ιστορία
Η Ιστορία του «Νεότερου και Σύγχρονου κόσμου» ξεκινά από την Άλωση της Κωνσταντινούπολης και φτάνει μέχρι τις μέρες μας. Οι μαθητές-τριες μελετούν τις εξελίξεις της συγκεκριμένης περιόδου στην Ελλάδα, την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο.
Οι διδακτικοί στόχοι του μαθήματος επιτυγχάνονται μέσα από την αφήγηση, τον διάλογο, την έρευνα ιστορικών πηγών, τις επισκέψεις σε μουσεία, ιστορικούς τόπους και αρχαιολογικούς χώρους, καθώς και με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών.
Αναγνωρίζεται η πολυδιάστατη συμβολή του μαθήματος στην καλλιέργεια κριτικής σκέψης και ο νευραλγικός ρόλος της Ιστορίας στη διαμόρφωση της εθνικής και κοινωνικής συνείδησης.
-
Φυσική
Φυσική
Στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής, οι μαθητές έρχονται σε επαφή µε έννοιες από τον χώρο των φυσικών επιστημών, η προσέγγιση και η διδασκαλία των οποίων προσαρμόζονται κατάλληλα στις ηλικιακές απαιτήσεις των παιδιών.
Αξιοποιώντας τα σύγχρονα ευρήματα της γνωστικής ψυχολογίας και της εκπαιδευτικής έρευνας, οι μαθητές-τριες οδηγούνται στην οικοδόμηση και τη χρήση επιστημονικών προτύπων-μοντέλων.
Με τη βοήθεια νέων, παιδαγωγικών εργαλείων -πειράματα, εκπαιδευτικό λογισμικό, διαδίκτυο, συστήματα λήψης και απεικόνισης των μετρήσεων- αναλύονται και γίνονται κατανοητές βασικές αρχές και νόμοι των φυσικών επιστημών.
-
Γεωγραφία
Γεωγραφία
Οι μαθητές-τριες γνωρίζουν τη Γη και τα υπόλοιπα ουράνια σώματα του σύμπαντος. «Ταξιδεύουν» σε πολλές και σημαντικές περιοχές του πλανήτη μας. Μαθαίνουν για τις μεγαλύτερες οροσειρές, τις απέραντες πεδιάδες, τις βαθιές λίμνες και τους μεγάλους ποταμούς. «Διασχίζουν» τους ωκεανούς και τις θάλασσες, «φθάνουν» στα πιο απομακρυσμένα νησιά, στις ερήμους, τις πολικές περιοχές και τα τροπικά δάση. Γνωρίζουν τον τρόπο ζωής των υπόλοιπων λαών του πλανήτη μας, τις θρησκείες, τις γλώσσες, τις παραδόσεις και τα διάφορα, κοινωνικά συστήματα.
Συνειδητοποιούν την περιβαλλοντική επιβάρυνση της Γης και γίνονται πιο ώριμοι και υπεύθυνοι πολίτες, ικανοί να παρέμβουν και να επηρεάσουν θετικά τις παγκόσμιες εξελίξεις.
-
Θρησκευτικά
Θρησκευτικά
Συνεχίζεται η διερεύνηση του κόσμου της θρησκείας, από τα βάθη των αιώνων ως σήμερα. Οι μαθητές-τριες γνωρίζουν τις δυσκολίες που συνάντησαν οι πρώτοι χριστιανοί, μελετούν την Αγία Γραφή και προσεγγίζουν το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας.
Επιπρόσθετα, μαθαίνουν για σημαντικές, χριστιανικές παραδόσεις, καθώς και για άλλες θρησκείες στη χώρα μας. Ταξιδεύουν, ακόμη, στην Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο ολόκληρο, με οδηγούς τα μνημεία, στα οποία αποτυπώθηκε η χριστιανική πίστη και παράδοση.
-
Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
Οι μαθητές-τριες ενθαρρύνονται, ώστε να αξιολογούν με κριτικό πνεύμα θέματα ελευθερίας, ισότητας, δικαιοσύνης, ανθρωπίνων δικαιωμάτων, καθώς και των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεών τους στην κοινωνία.
Αποκτούν υπεύθυνη συμμετοχή στο κοινωνικό γίγνεσθαι, με γνώμονα την ανάπτυξη υγιών, κοινωνικών σχέσεων, τη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής, τη διαμόρφωση στάσης ατομικής ευθύνης και την έμπρακτη έκφραση της κοινωνικής αλληλεγγύης.
-
Αγγλικά
Αγγλικά
Οι μαθητές-τριες:
- διδάσκονται αναλυτικότερα τα γραμματικά φαινόμενα και τις δομές της γλώσσας.
- παράγουν σύνθετο λόγο(γραπτό και προφορικό).
- προετοιμάζονται για τα πτυχία “Movers” και “Flyers”.
- εξοικειώνονται με διάφορα είδη λογοτεχνίας.
-
Γαλλικά
Γαλλικά
Οι μαθητές-τριες μπορούν να:
- κατανοούν αυθεντικό κείμενο, τόσο σε γραπτό όσο και σε προφορικό επίπεδο.
- αναπτύσσουν προφορικό λόγο σε επικοινωνιακές περιστάσεις της καθημερινής ζωής.
- παράγουν γραπτό λόγο(σημειώματα, περιγραφές, γράμματα, ηλεκτρονικά μηνύματα).
- εμβαθύνουν σε πιο σύνθετα γραμματικά φαινόμενα.
- κατακτούν όλες τις δεξιότητες που απαιτούνται, με στόχο τη συμμετοχή τους στις πρώτες εξετάσεις, βάσει του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς (DELF PRIM A1,A2).
-
Γερμανικά
Γερμανικά
Στη ΣΤ΄ τάξη των Γερμανικών, στόχος είναι η σωστή επικοινωνία, στο πλαίσιο όλο και πιο σύνθετων προτάσεων, που αφορούν σε θέματα της καθημερινής ζωής. Οι μαθητές-τριες είναι σε θέση, ολοκληρώνοντας το επίπεδο, να κατανοούν και να ανταλλάσσουν πληροφορίες για οικεία θέματα, τόσο στον προφορικό, όσο και στον γραπτό λόγο.
Παράλληλα, με τη μέθοδο εκμάθησης της γλώσσας, αυτήν τη χρονιά, οι μαθητές-τριες έρχονται σε επαφή με κατάλληλα προσαρμοσμένες ασκήσεις, οι οποίες συμβάλλουν στη στοχευμένη και αποτελεσματική προετοιμασία για τις εξετάσεις επιπέδου Α2. Στο τέλος του σχολικού έτους, οι μαθητές μας έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στην εξέταση Goethe-Zertifikat A2: Fit in Deutsch, που πιστοποιεί βασικές γλωσσικές γνώσεις και αντιστοιχεί στο δεύτερο επίπεδο (Α2) της κλίμακας έξι επιπέδων γλωσσικής επάρκειας του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις Γλώσσες (GER).
-
Φυσική Αγωγή
Φυσική Αγωγή
Οι μαθητές-τριες λαμβάνουν μέρος σε πολλά αθλήματα με σκοπό να αναπτύξουν το «ευ αγωνίζεσθαι», δηλαδή τις αρετές της δικαιοσύνης, του σεβασμού σε συμμαθητές και αντιπάλους, της τιμιότητας και της σωστής αντιμετώπισης της νίκης και της ήττας.
Ακόμη, διδάσκονται παραδοσιακούς χορούς από όλες τις περιοχές της χώρας μας.
-
Μουσική
Μουσική
Οι μαθητές-τριες, εξασκούμενοι στην ενεργητική ακρόαση, είναι σε θέση να κατανοήσουν, να αξιολογήσουν, να συνθέσουν και να ερμηνεύσουν τη μουσική. Δημιουργούν μουσικά σύνολα, απολαμβάνοντας την ομαδικότητα και τη συνεργασία.
Παράλληλα, πραγματοποιείται εισαγωγή στην έννοια της Ενορχήστρωσης και της Μορφολογίας.
-
Εικαστικά
Εικαστικά
Οι μαθητές-τριες συμμετέχουν ενεργά σε σύνθετες, καλλιτεχνικές εργασίες και δραστηριότητες, εξελίσσοντας την τεχνική τους σε έργα και εικόνες δύο και τριών, διαστάσεων.
Διερευνούν τις προθέσεις του καλλιτέχνη και ανακαλύπτουν τις τεχνικές που αυτός ακολουθεί, αποκωδικοποιώντας τα μηνύματα μέσα από τη δυναμική των συμβόλων. Στο πλαίσιο αυτό, προσπαθούν να κατανοήσουν τις ιστορικές παραμέτρους των τεχνών, διευρύνοντας, παράλληλα, την κριτική τους σκέψη.
-
Πληροφορική
Πληροφορική
Δημιουργώ, εκφράζομαι και παρουσιάζω τις ιδέες μου με τις ΤΠΕ:
- Σύνθετες λειτουργίες του κειμενογράφου (Ms Word).
- Σύνθετες λειτουργίες παρουσιάσεων (Ms Powerpoint).
Γνωρίζω και επικοινωνώ με ασφάλεια στο διαδίκτυο:
- Ασφάλεια και πνευματικά δικαιώματα στο διαδίκτυο.
- Κακόβουλο λογισμικό και ιοί υπολογιστών.
- Αναζήτηση και χρήση διαδικτυακών πόρων.
- Web 2.0 και ιστολόγια.
Προγραμματίζω τον υπολογιστή:
- Αλγόριθμοι και υπολογιστές.
- Δομές ακολουθίας, επανάληψης και επιλογής.
- Προγραμματισμός βασισμένος σε γεγονότα.
- Δημιουργία ψηφιακών παιχνιδιών μέσω του “Scratch”.
- Physical Computing με το “Micro:bit”.
- Γνωριμία με τις γλώσσες προγραμματισμού βασισμένες σε κείμενο και την Python.
Ερευνώ και λύνω προβλήματα με τον υπολογιστή:
- Δημιουργία ιστολογίου (Kidblog).
- Λύνω προβλήματα με Υπολογιστικά Φύλλα (Ms Excel).
- Διαθεματικές δραστηριότητες με την υποστήριξη της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.
- Τρισδιάστατη σχεδίαση και εκτύπωση με το “Tinkercad”.