ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΣΧΟΛΗ

ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΣΧΟΛΗ
English
A cloud floating in the sky A cloud floating in the sky A cloud floating in the sky

Ίδρυση της Σχολής

 

ΚΑΛΑΜΑΡΙ

ΓΥΜΝΑΣΙΟ – ΛΥΚΕΙΟ

            Ο βυζαντινός χρονογράφος Ιωάννης Καμενιάτης, αναφέρει τέσσερις πύλες της πόλης, αλλά μόνο τρία ονόματα: την Κασσανδρεωτική πύλη, την πύλη της Ρώμης και την πύλη των Ασωμάτων. Αργότερα, η Κασσανδρεωτική μετονομάστηκε σε πύλη της Καλαμαριάς, επειδή ενδεχομένως οδηγούσε στο καπετανίκιον Καλαμαριάς (Καλή Μεριά), δηλαδή την περιοχή της Χαλκιδικής που αποτέλεσε βυζαντινή διοικητική υποδιαίρεση. Την ονομασία αυτή πρέπει να την πήρε ανάμεσα στα 904 και 1083 μ.Χ.

Ο βυζαντινός, λοιπόν, όρος «Καλή Μεριά» είναι αυτός που στα νεότερα χρόνια ονομάστηκε περιοχή των Εξοχών, όπου οι εύποροι Θεσσαλονικείς έκτιζαν τις επαύλεις τους. Εκεί στην περίφημη Λεωφόρο των Πύργων, υπήρχε ένα οικόπεδο που ανήκε στον καθολικό επίσκοπο Auguste Bonetti.

            Κατά τη διάρκεια του Κριμαϊκού πολέμου η Γαλλική κυβέρνηση ζήτησε τη βοήθεια των Αδελφών του Ελέους, ενός γαλλικού τάγματος μοναχών. Το 1855 ομάδα του τάγματος του Saint Vincent de Paul, εγκαθίσταται στη Θεσσαλονίκη. Ιδρύεται νοσοκομείο, ορφανοτροφείο και ένα μικρό σχολείο.

Το σχολείο αυτό δεχόταν παιδιά ανεξαρτήτως εθνικότητας και θρησκείας.

Αυτή ήταν η αρχή της Σχολής Καλαμαρί.

 

ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ

ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ – ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ – ΔΗΜΟΤΙΚΟ

 

            Δύο έμπειροι και καταξιωμένοι εκπαιδευτικοί – μαθηματικοί, ο κ. Σ. ΜΙΣΙΧΡΟΝΗΣ και ο κ. Ν. ΣΥΡΡΗΣ, δημιουργούν το 1973 την Αδαμάντιο Σχολή. Η ονομασία Αδαμάντιος Σχολή, συμβολικά, υποδηλώνει την προσπάθεια διάπλασης αδαμάντινων χαρακτήρων στους μαθητές της.

            Τα προνήπια και το Νηπιαγωγείο μας… Οι μικροί πρωταγωνιστές!

Με την καθοδήγηση έμπειρων εκπαιδευτικών τα παιδιά κάνουν με ασφάλεια τα πρώτα βήματά τους στη διαδικασία της μάθησης. Τα νήπια έχουν ένα σωστό ξεκίνημα, ώστε να αποκτήσουν γερές βάσεις, για να εξελιχθούν σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά. Το «συνεργατικό σχολείο» διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη στάσεων και ικανοτήτων.

            Το Δημοτικό μας… Διαμορφώνοντας προσωπικότητες!

Στο δημοτικό κάθε παιδί εκπαιδεύεται ως μία και μοναδική οντότητα. Με τις εκπαιδευτικές πρακτικές στοχεύουμε στην καλύτερη δυνατή επίδοση και πρόοδο του παιδιού, μέσω της ανίχνευσης και αξιοποίησης των δυνατοτήτων του.

 

ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ…

1894

Ίδρυση του ΄Ecole de Kalamari. Η Σχολή λειτουργεί ως ορφανοτροφείο και αργότερα ως οικοτροφείο. Μοναχές φιλοξενούν εγκαταλειμμένα παιδιά φροντίζοντας για τη μόρφωσή τους.

 

1901

Η Οθωμανική κυβέρνηση αναγνωρίζει τη νόμιμη ύπαρξη των γαλλικών σχολείων που τελούν υπό την προστασία της Γαλλίας.

 

1913

Με την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης, αναγνωρίζεται το ίδρυμα από το ελληνικό κράτος.

 

1931

Η Σχολή Καλαμαρί ανανεώνει την άδεια λειτουργίας της. Οι Αδελφές προχωρούν στην ίδρυση εξατάξιου Γυμνασίου που λειτουργεί με 300 περίπου μαθήτριες, ορθόδοξες και καθολικές.

 

1941-45

Το οίκημα της Σχολής μετατρέπεται σε εστία βοήθειας για ορφανά. Το σχολείο επαναλειτουργεί μετά την Κατοχή και τον εμφύλιο πόλεμο.

 

1957

Επεκτείνονται οι εγκαταστάσεις του, καθώς αυξάνεται ο αριθμός των μαθητριών.

 

1963

Συνένωση των σχολείων Saint Vincent και Kalamari, που λειτουργούσαν παράλληλα μέχρι τότε.

 

1968

Το Καλαμαρί λειτουργεί σε νέες κτηριακές εγκαταστάσεις, στην περιοχή του Φοίνικα.

 

1973

Καταργείται η λειτουργία του δημοτικού για παιδιά καθολικού δόγματος και στη θέση του ιδρύεται το 1978 από του κυρίους Ν. Συρρή και Σ. Μισιχρόνη η Αδαμάντιος Σχολή.

 

1978 - 80

Μετά το σεισμό, το σχολικό συγκρότημα, Αδαμάντιος Σχολή – Καλαμαρί, μεταφέρεται στις νέες εγκαταστάσεις, όπου και βρίσκεται έως σήμερα.

 

1993

Εγκαινιάζεται το σύγχρονο Νηπιαγωγείο της Αδαμαντίου Σχολής.

 

1994

Λειτουργεί η καινούργια πτέρυγα του Δημοτικού. Το Καλαμαρί γιορτάζει τα 100 χρόνια παρουσίας του στον χώρο της Εκπαίδευσης.

 

2014

Το σχολικό συγκρότημα Αδαμάντιος Σχολή – Καλαμαρί πορεύεται επιτυχώς στο μέλλον με τη δυναμική του εκσυγχρονισμού, που οι καιροί απαιτούν, αλλά και με την ωριμότητα των 120 ετών λειτουργίας του.

 

2019

Ανακαίνιση, με Παιδοκεντρικό Σχεδιασμό, του Παιδικού Σταθμού & του Νηπιαγωγείου.